В рамках місячника родинно-сімейного виховання практичним психологом Панфіловою Д.О. проведено годину психолога, на уроці діти малювали сімейне дерево та розповідали про свою родину.

Графік консультацій під час карантину психологічної служби Молодіжної загальноосвітньої школи-саду І-ІІ ступенів № 40 Херсонської міської ради

Практичний психолог Панфілова Дар`я Олегівна 

Звертайтеся у разі необхідності:

  • за телефоном – +380671180420
  • Електрона пошта  shkolacad40@ukr.net

 

 

Пн

Вт

Ср

Чт

Пт

Учні

10:00 – 12:00

 

 

10:00 – 12:00

 

Батьки

 

10:00 – 12:00

 

 

10:00 – 12:00

Вчителі

 

 

10:00 – 12:00

10:00 – 12:00

 

 

Як зосередитися на головному? Поради психолога УЧНЯМ під час дистанційного навчання.

Навчання вдома або дистанційно з будь-якого іншого місця може бути дуже ефективним, головне – самоорганізація. Прості поради допоможуть впоратися з великим обсягом роботи і навіть навчитися отримувати задоволення від занять.

  1. Перед початком заняття захистіться від усього, що вас відволікатиме.Передусім – мобільний телефон, навіть якщо він на вібродзвінку, навіть якщо ви плануєте тільки відповідати на СМС. Телефон треба прибрати чимдалі й діставати тільки під час перерв, про які пізніше. Також слід створити навколо себе зону тиші й спокою. Будь-яка незапланована перерва на спілкування зіб’є вас з думки й порушить той порядок запам’ятовування, який ви так довго вибудовували.
  2. Фізіологічні потреби теж не мають відволікати.Під час заняття вам, звичайно, захочеться пити – адже інтенсивна розумова діяльність викликає спрагу. Заздалегідь потурбуйтеся про запас свого улюбленого напою або ще краще – води. Уникайте енергетичних напоїв, якщо ваша мета – саме заняття. Перекус теж має бути приготований заздалегідь: проста і поживна їжа, наприклад, фрукти чи овочі. Уникайте їсти тільки солодке, залиште шоколадному батончику роль десерту – тоді й настрій підвищиться, і з травленням все буде гаразд. Зручний одяг, що не стримує рухів, комфортна температура в кімнаті – усе це теж дуже важливо.
  3. Оберіть відповідний час. Кожен знає, сова він чи жайворонок, тож для дистанційного навчання онлайн можна самому вибрати оптимальну годину для заняття: або рано-вранці, або пізно ввечері. Краще сконцентруватися й ефективно позайматися годину, ніж кілька годин боротися з утомою і вдавати активну діяльність.
  4. Під час занять, якщо вони тривають понад годину, робіть заплановані перерви: після кожних 45 хвилин перемикайтеся на щось інше. Краще за все походити, порухатися, можна зарядитися позитивними емоціями від спілкування з друзями (ось тут і виручить телефон), подивитися коротке відео, перекусити. Довше, ніж на 20 хвилин, відволікатися не варто – адже так можна і забути про головну мету.
  5. До речі, про мету. Дайте відповідь собі на ті запитання, які вас турбують і відволікають від занять. Ось вони, стукаються у ваш мозок: “Як я складу іспит? Подзвонить чи не подзвонить? Вступлю чи не вступлю? Яка в мене буде професія? Скільки я зможу заробляти? Як стати краще за всіх?». На ці запитання необхідно відповісти, інакше мозок буде весь час до них повертатися. Можете навіть виписати їх на папір або обмежитися усними відповідями, головне – щоб вони були логічними, а не емоційними. Наприклад:
    «Як я складу іспит?» – «Якщо вивчу ось цей матеріал і ось той, то здам добре, все від залежить від мене».
    «Подзвонить чи не подзвонить?» – «Поки що займатимуся й відключу телефон, а потім подивлюся на дзвінки й дізнаюся точно. В усякому разі невдахи нікому не цікаві, тобто іспит – передусім».
  6. Позбавтеся будь-якого внутрішнього негативу, пов’язаного з навчанням. Відстежте свої думки з цього приводу. Наприклад, «Я ненавиджу математику» варто замінити на «Я розумію, що математику треба здати, і я з цим впораюся». Замість «Це надто складно для мене» варто казати «Так, це складно, але я молодець і я впораюся». Улюблене пояснення «Я не можу займатися, тому що…» – далі йде виправдання: гамірно, загубилася улюблена ручка, немає підручників, закінчилася кава. Замість цього варто говорити собі й іншим: «Так, я хотів би, щоб у мене були інші умови для занять, але поки це не так, я займатимуся в будь-якій ситуації».
  7. Буває, що усі умови дотримані, уся родина ходить навшпиньки, найкращі онлайн-курсиготові допомогти в підготовці до іспиту, улюблена ручка на столі, зошити і книжки розкладені навкруги. А ось посидючості бракує. Хочеться бігати й стрибати, але час іде, іспит усе ближче. Що ж робити? По-перше, усвідомити, що ви належите до кінестетичного типуі потреба в русі – така ж важлива для вас, як їжа і сон, тільки треба правильно використати її в навчанні. Спробуйте такі прийоми:
    – Коли читаєте матеріал – підкреслюйте, конспектуйте, робіть таблиці. Поєднання руху з розумовою діяльністю допоможе запам’ятати матеріал, краще його систематизувати.

– Слухаєте лекцію і від нерухомості починаєте дрімати? Віджимайте еспандер або розтягуйте гумову стрічку. Можна також робити вправи з мячем. Звичайно, в класі чи в бібліотеці так не вдасться, зате з онлайн-лекціями – скільки завгодно.

– Доки вчите, сидіть нерухомо й зосереджено, а коли повторюєте чи відповідаєте – можна пострибати або покидати м’ячем у стінку. Ви здивуєтеся, але запам’ятати вийде набагато більше.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ:

1. Визначте для себе головні життєві цілі і зосередьте зусилля на їх досягненні.

2. Думайте про щось хороше, відкидайте погані думки. Позитивне мислення і оптимізм - це запорука здоров'я і благополуччя.

3. Щоранку, піднімаючись з ліжка, думайте про щось хороше, посміхніться, нагадайте собі, що все буде добре, а ви чарівні і прекрасні, у вас чудовий настрій.

4. Плануйте не тільки свій робочий час, а й свій відпочинок. Встановлюйте пріоритети.

5. Особливе місце відводите відпочинку і сну. Сон повинен бути спокійним, не менше 7-8 годин. Перед сном можна приготувати заспокійливу ванну з аромамаслами.

6. Використовуйте протягом дня короткі паузи (хвилини очікування, вимушеної бездіяльності) для розслаблення.

7. Не згущуються хмари! Не робіть з мухи слона!

8. Руководите своїми емоціями! Закрийте очі. Уявіть берег моря. Руки підніміть вгору і розведіть в сторону. Відчуйте силу енергії. Складіть руки на животі.

9. Не нехтуйте спілкуванням! Обговорюйте з близькими вам людьми свої проблеми.

10. Відпочивайте разом з сім'єю, близькими друзями, колегами.

11. Знайдіть місце для гумору і сміху у вашому житті. Коли у вас поганий настрій, подивіться кінокомедію, відвідайте цирк, почитайте анекдоти.

12. Не забувайте хвалити себе!

13. Посміхайтеся! Навіть якщо не хочеться (1-1,5 хв.).

14. Знаходьте час для себе: прийміть розслаблюючу ванну, почитайте улюблену книгу, зробіть косметичні процедури тощо! Влаштовуйте для себе невеликі свята!

15. Станьте ентузіастом власного життя!

16. Докладатимете кроки для усунення причин напруги.

17. Проблеми не потрібно переживати, їх потрібно вирішувати!

18. Умійте відмовляти ввічливо, але переконливо!

19. Якщо негативні емоції захопили вас під час спілкування, то зробіть паузу, помовчіть кілька хвилин, порахуйте до 10, вийдіть з приміщення, займіться іншим видом діяльності: переберіть папери на столі, поговоріть зі своїми колегами на нейтральні теми, підійдіть до вікна і подивіться в нього, розгляньте вуличний рух, небо, дерева, порадійте погоді, сонцю.

20. Робіть дні "інформаційного відпочинку" від ТБ і комп'ютера. Почитайте щось.

21. Відвідуйте музеї, виставки, театр, концерти.

22. Найкращим засобом для зняття нервової напруги є фізичні навантаження - фізична культура і фізична праця. Дуже корисним також є розслабляючий масаж. Чудовим засобом досягнення внутрішньої рівноваги є йога, дихальна гімнастика, релаксація.

23. Музика - це теж психотерапія.

24. Подбайте про психотерапевтичний вплив середовища, яка вас оточує (колірна гамма). Добре заспокоюють нервову систему зелений, жовто-зелений і зелено-блакитний кольори. Добре, коли вдома стіни пофарбовані в ці кольори, або ж достатньо просто подивитися на будь-яку річ, якогось із цих квітів, - і нервову напругу поступово зменшиться.

25. Відпочивайте на природі, адже такий відпочинок чудово заспокоює нервову систему і робить людину добрішою.

26. Позитивний вплив на нервову систему і настрій має і спілкування з тваринами.

26. Зняти напругу також допоможе зміна діяльності, коли позитивні емоції від приємного заняття витісняють смуток.

27. Приділяйте належну увагу власному здоров'ю!

 

 

   9 листопада 2020 року в рамках місячника здорового способу життя у 6 класі проведено годину психолога "Бути здоровим - престижно!". Під час заходу учні виконали тренувальні вправи "Берег надії", "Циферблат життя" та "Від чого залежить здоров'я", які допомогли їм усвідомити необхідність бережливого ставлення до свого здоров'я та переваги здорового способу життя. Діти розглядали життєві ситуації, способи їх розв’язання та зв'язок із способом життя.

 

 

22.09.2020 року у 1 класі проводився психолого-педагогічний прогностичний скринінг з метою виявлення рівня готовності першокласників до навчання у школі, методика Е.А. Єкжанової дає змогу оцінити рівень розвитку перцептивно-рухових навичок самоконтролю, планування та організація довільної діяльності.

 Затверджую

 Директор

 Молодіжної ЗОШ-саду

 І-ІІ ступенів № 40

Т.П.Васюніна

 

 

 

Графік роботи

 

практичного психолога Молодіжної загальноосвітньої школи-саду І-ІІ ступенів № 40 Херсонської міської ради

 

консультування батьків, вихованців дошкільної групи

 

Час прийому

Дні прийому

1

Понеділок

12:00-14:00

2

Вівторок

13:00-15:00

                                                                                  

консультування батьків, учнів  школи

 

Час прийому

Дні прийому

1

Понеділок

11:00-12:00

2

Вівторок

10:00-11:00

 

 

Рекомендації батькам щодо підготовки дитини до школи після канікул

    Ось і підходить до кінця наулюбленіша пора дітей. Час,коли можна відпочивати і гуляти досхочу. За період літніх канікул дитина  відвикає від режиму дня, у неї стає більше вільного часу,тому  дуже важливим є етап підготовки дитини до нового навчального року. Ось декілька рекомендацій,які допоможуть дитині швидше адаптуватись до навчання в школі.

 

1.Спокійна і доброзичлива атмосфера вдома. Це найголовніша умова, за якої процес адаптаціїї буде найбільш успішним.

 

2.Вже на канікулах слід уводити дитину в той режим дня,який буде під час навчання. Погодьтесь, нам дорослим не дуже подобається, коли в нашому житті різко щось змінюється. Так само відбувається і з нашими дітьми. Тому, різка зміна режиму дня буде великим стресом для дитини. Цей перехід повинен бути плавним  і починатись хоча б із середини серпня.

 

3.Підготовка руки до письма  і повторення шкільного матеріалу. Можна пописати прописи, повторити таблицю множення, проаналізувати як дитина впоралась з завданням, яке вчителі задавали на літні канікули.

 

4.Придбання шкільного приладдя та одягу для школи. Це ще один пункт,коли дитина розуміє, що вже скоро почнеться навчання в школі.Це і приємно, і корисно).

 

І памятайте, терпіння і прагнення зрозуміти свою дитину-запорука гармонійного розвитку дитини!

 

 Практичний психолог  Кудрявченко Г. В.

 

Поради батькам щодо покращення успіхів їх дітей у навчально- виховному процесі

     Виховуючи дітей, розвиваючи їх самодисципліну, давайте не забувати, що вони все-таки діти. Давайте залишимо за ними це право!

 1. Не чекай, що твоя дитина буде такою, як ти. Або - як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.

 2. Не зганяй на дитині свої образи; що посієш, те й зійде.

 3. Не вимагай від дитини плати за все, що ти для неї робиш: ти дав їй життя - як вона може тебе віддячити? Вона дасть життя іншому: це незворотний закон подяки.

 5. Не стався до її проблем звисока.

 6. Не принижуй!

 7. Не муч себе, якщо не можеш чогось зробити для своєї дитини, муч, якщо можеш і не робиш.

 8. Пам'ятай: для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все.

 9. Умій любити чужу дитину. Не роби чужій дитині те, що не хотів би, щоб інші зробили твоїй.

 10. Люби свою дитину будь-якою: неталановитою, дорослою; спілкуючись з нею, радій, бо дитина - це свято, яке поки що з тобою.


1.Ніколи не жалійте дитину через те, що вона не така як всі.

2.Даруйте дитині свою любов та увагу, однак не забувайте про інших членів родини, котрі її теж потребують.

3. Не дивлячись ні на що, зберігайте позитивне уявлення про свою дитину.
4.Організуйте свій побут так, щоб ні хто в сім’ї не відчував себе «жертвою», відмовляючись від особистого життя.
5. Не відгороджуйте дитину від обов’язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом з нею.
6. Надавайте дитині самостійність в діях і прийнятті рішень.
7. Слідкуйте за своєю зовнішністю. Дитина повинна вами пишатися .
8. Не бійтеся в чомусь відмовити дитині, якщо вважаєте її вимоги надмірними.
9. Частіше розмовляйте з дитиною. Пам’ятайте, що ні телевізор, ні радіо не замінять їй Вас.
10.Не обмежуйте дитину в спілкуванні з ровесниками.
11.Частіше звертайтесь за порадами до педагогів і психологів.
12.Більше читайте і не лише педагогічну літературу, але й художню.
13.Звертайтесь до родин, в яких є діти. Передавайте свій досвід і переймайте чужий.
14.Пам’ятайте, що дитина коли-небудь подорослішає і їй доведеться жити самостійно.

Готуйте її до майбутнього життя. Говоріть з нею про нього.

Для Вас, шановні батьки!



1. Переконуйте себе та дитину, що Вам дуже повезло з вчителем, зі школою.
2. Стежте, щоб Ваша дитина була завжди чиста, охайна, уважна, привітна
3. Потурбуйтеся про те, щоб у дитини було все необхідне для навчання та привчайте її не забувати вдома учбове приладдя
4. Постійно цікавтесь життям дитини: її навчанням, нахилами, товаришами
5. Радійте разом з дитиною її успіхам в будь-якій діяльності
6. Стежте за своїми висловами, поведінкою у присутності дітей вдома та інших місцях, будьте уважними та доброзичливими до інших дітей та дорослих
7. Не поспішайте, не вимагайте від дитини вже в перші дні навчання неможливе, вірте, що у неї все вийде
8. Притримуйтеся порад вчителя: пам’ятайте, що вимоги вчителя для дитини в начальний період – це закон.
9. Поміркуйте, чим Ви зможете допомогти вчителю: пам’ятайте, що діти пишаються своїми батьками, коли ті допомагають школі, відчувають себе комфортніше, коли вони просто поруч: на екскурсії, на шкільному та класному святі.